Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Recenzija albuma What About by Nenad Pekez (Nocturne Magazine)

Bez zrna sumnje, “What About” je najbolje izdanje koje je ikada izašlo iz kuhinje kruševačkog sastava.

Moram priznati da nisam ni primetio da je prošlo dve godine od EP-a “Foot By Foot” i čak tri od poslednjeg albuma “Good Things”. Što bi se reklo, vreme brzo leti, ali u ovom slučaju, pravi uzrok se krije u činjenici da je ZAA bend u pravom smislu te reči. Sviraju neprestano, istovremeno rade na studijskom materijalu i sasvim često objavljuju spotove i nove singlove, ostajući uvek aktivni i prisutni. Na takav način su tokom prethodnih godina vešto “skratili vreme” ljudima koji ih prate, a sebi stvorili više prostora kako bi razradili muziku i time konačan rezultat, album, učinili još kvalitetnijim. Funkcioniše li stvarno takav pristup, pokazuje “What About”.

Ovo je isti bend kao sa početka, sa istim osnovnim ciljem da pokrene ljude fizički i mentalno i svojom muzikom utiče na promene u njima, ali sada je postao odlučniji i odvažniji da tu nameru iskaže još glasnije i konkretnije. Zapravo, samo što ne vrisne! Nema više nežnosti i usporavanja, tu je isključivo sveža i zdrava agresija. U crossover kombinaciji potpuno su prenagnuli ka ska-punk-rock elementu i odaljili se od roots reggae forme koja je bila izuzetno bitan činilac u stasavanju benda. Takav razvoj situacije se donekle mogao predvideti već kada se pojavila prva najava albuma u vidu numere “99 Hope”, muzički jedne od najmoćnijih koja odiše eksplozivnošću i dinamičnošću.

Glavni krivac za ovakav zvuk jeste ritam sekcija. Dominatna i užasavajuće precizna ritam sekcija. Plima agresivnih punk/hc/metal uticaja na bubnjevima i melodije basa koje ni ne znam sa čime bih mogao da uporedim doveli su autentičnost benda na skroz novi nivo, a intezitet albuma, na skali od 1 do 10, do čiste desetke. Izuzimajući prva dva minuta pesme “Uncoditional Love”, ostatak albuma bruji od takvog inteziteta, pa u zavisnosti od afiniteta to može da ostavi monoton ukus. Međutim, tu uskaču iznijansirani aranžmani, melodične strukture gitare, klavijatura i saksofona, tekstualni i vokalni elementi koji su priča za sebe.

Zaljubljeni, buntovni i jednostavni tekstovi koje svako može da razume (barem svako ko zna engleski) usled primamljivih rima i odličnih vokalnih mogućnosti postali su još privlačniji. Snaga individue i zajednice osvešćenih individua se provlače kao bitne teme (“Irie & Kool”, “99 Hope”, “We”), dok “What About” kao naslovna numera pokreće izuzetno ozbiljno pitanje velikih nedostataka sistema izgrađenog isključivo na vrednostima crkve i nauke. “What about one more love song?”, i to ne samo jednu, ista numera najavljuje nekoliko ljubavnih pesama koje slede: “Summer Rain”, “Slide Baby” i “Uncoditional Love” koja sa laganim uvodom i završnom saksofonskom improvizacijom pokreće još jednu lavinu strasti.

Bez zrna sumnje, “What About” je najbolje izdanje koje je ikada izašlo iz kuhinje ovog kruševačkog sastava. Poput velike kotrljajuće vatrene lopte koja kupi sve pred sobom, ovaj album vam neće dati ni priliku da ga izbegnete, pa nemojte to ni pokušavati. Zato u ovim sumornim kišnim danima ostavite koji sat sa strane da poslušate “What About” i uskočite u isti brzi voz za svet jedinstva i bezuslovne ljubavi u kom se nalazi ovaj bend.

Autor: Nenad Pekez
Ocena: 9/10